Algemene voorwaarden

1. Handelsvoorwaarden

De volgende handelsvoorwaarden zijn van toepassing op alle activiteiten tussen jou en Nola Fashion. Door het plaatsen van een bestelling ga je uitdrukkelijk akkoord met de algemene voorwaarden.

Nola Fashion doet zijn uiterste best om de algemene voorwaarden duidelijk te omschrijven. Gelieve de algemene voorwaarden zorgvuldig door te nemen alvorens je een bestelling plaatst. Nola Fashion behoudt zich het recht voor de algemene voorwaarden op ieder moment en zonder voorafgaande berichtgeving te wijzigen. Deze wijziging geldt enkel voor de toekomst en heeft geen invloed op reeds geplaatste bestellingen. Wij raden je aan de algemene voorwaarden regelmatig te lezen zodat je op de hoogte blijft.

BEDRIJFSGEGEVENS

Nola Fashion
Oudstrijdersstraat 3, 2910 Essen (België)
Btw-nummer/Ondernemingsnummer: BE 0655 948 939
Vertegenwoordigd door: Sanne Gommeren
Operationeel verantwoordelijke webshop: Sanne Gommeren
Telefoon: +32479724528
E-mail: Info.nolafashion@gmail.com
Rekeningnummer: BE43 7360 2422 4301

NAUWKEURIGHEID VAN GEGEVENS

We doen er alles aan om er voor te zorgen dat de informatie op deze website op ieder moment volledig, nauwkeurig en actueel is. Ondanks deze inspanningen is het mogelijk dat de informatie op onjuist, onvolledig of verouderd is. Nola Fashion kan geen garantie bieden wat betreft volledigheid, nauwkeurigheid of actualiteit van enige informatie op deze website.

PRIJZEN

Alle prijzen op de Nola Fashion webshop zijn weergegeven in euro. Alle prijzen zijn inclusief 21% btw, exclusief verzendingskosten. Indien er verzendkosten zijn, melden we dit altijd voordat je je aankoop definitief plaatst.

GARANTIE

Nola Fashion verzekert dat het product in goede staat is en (dus) werkt. Als dat niet het geval is, heeft de klant recht op een reparatie, vervanging of terugbetaling.

De koper hoort de goederen onmiddellijk in ontvangst te nemen en na te kijken.

Alle klachten met betrekking tot de geleverde diensten dienen door de klant aan Nola Fashion te worden meegedeeld binnen een termijn van 14 dagen na de levering of aankoop in de winkel.

Klachten die buiten de in dit artikel vermelde termijn worden geformuleerd, brengen in geen geval enige aansprakelijkheid teweeg in hoofde van Nola Fashion.

Indien binnen deze termijn van 14 dagen geen klacht werd ontvangen, heeft dit voor gevolg dat de koper de geleverde goederen volledig en in zijn geheel heeft aanvaard.

STAAT VAN DE GOEDEREN

Alle artikels die te koop aangeboden worden in de Nola Fashion webshop zijn in nieuwstaat, ongedragen en onberispelijk schoon. Alle producten van de webshop zijn geïllustreerd met foto’s en voorzien van een duidelijke uitleg. De afbeeldingen die we gebruiken zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden goederen. Indien we ons overduidelijk vergist hebben, zijn we niet verplicht je alsnog te leveren.

We doen ons uiterste best om de kleuren van elk artikel waarheidsgetrouw weer te geven in de e shop. Hou er echter rekening mee dat de kleuren op de foto’s licht kunnen afwijken van de echte kleuren (afhankelijk van o.a. beeldscherm, lichtsterkte ...). Aarzel niet om contact met ons op te nemen als je twijfelt over een kleur. Contact: Info.nolafashion@gmail.com

AANBOD VAN GOEDEREN EN VRIJE KEUZE VAN BESTELLING

De presentatie van onze producten in de Nola Fashion webshop is slechts een vrijblijvende uitnodiging om bij ons goederen te bestellen. Met het versturen van de bestelling ga je een bindende offerte aan voor het sluiten van een koopcontract.
De offerte wordt door ons aanvaard doordat wij de goederen leveren. De automatisch gegenereerde bevestigingsmail voor de bestelling is geen aanvaarding van de offerte, maar documenteert louter dat de bestelling bij ons is aangekomen. Het staat ons vrij om te beslissen of we een bestelling al dan niet aanvaarden. Als we een bestelling niet uitvoeren, delen we jou dit onmiddellijk mee. Nola Fashion verkoopt zijn artikels uitsluitend aan eindconsumenten met een leeftijd van 18 jaar en ouder, en alleen in hoeveelheden die in de handel gebruikelijk zijn. Als je geen 18 bent, verzoeken we om de bestelling door ouders of wettelijke voogd te laten plaatsen. Als we merken dat een bestelling is geplaatst door een minderjarige, kunnen we deze bestelling weigeren.

BEPERKING VAN AANSPRAKELIJKHEID

De informatie op de website is van algemene aard. De informatie is niet aangepast aan persoonlijke of specifieke omstandigheden, en kan dus niet als een persoonlijk, professioneel of juridisch advies aan de gebruiker worden beschouwd.

Nola Fashion levert grote inspanningen opdat de ter beschikking gestelde informatie volledig, juist, nauwkeurig en bijgewerkt zou zijn. Ondanks deze inspanningen kunnen onjuistheden zich voordoen in de ter beschikking gestelde informatie. Indien de verstrekte informatie onjuistheden zou bevatten of indien bepaalde informatie op of via de site onbeschikbaar zou zijn, zal Nola Fashion de grootst mogelijke inspanning leveren om dit zo snel mogelijk recht te zetten.

Nola Fashion kan evenwel niet aansprakelijk worden gesteld voor rechtstreekse of onrechtstreekse schade die ontstaat uit het gebruik van de informatie op deze site. Indien u onjuistheden zou vaststellen in de informatie die via de site ter beschikking wordt gesteld, kan u de beheerder van de site contacteren.
De inhoud van de site (links inbegrepen) kan te allen tijde zonder aankondiging of kennisgeving aangepast, gewijzigd of aangevuld worden.

Nola Fashion geeft geen garanties voor de goede werking van de website en kan op geen enkele wijze aansprakelijk gehouden worden voor een slechte werking of tijdelijke (on)beschikbaarheid van de website of voor enige vorm van schade, rechtstreekse of onrechtstreekse, die zou voortvloeien uit de toegang tot of het gebruik van de website .Nola Fashion kan in geen geval tegenover wie dan ook, op directe of indirecte, bijzondere of andere wijze aansprakelijk worden gesteld voor schade te wijten aan het gebruik van deze site of van een andere, inzonderheid als gevolg van links of hyperlinks, met inbegrip, zonder beperking, van alle verliezen, werkonderbrekingen, beschadiging van programma's of andere gegevens op het computersysteem, van apparatuur, programmatuur of andere van de gebruiker.
De website kan hyperlinks bevatten naar websites of pagina's van derden, of daar onrechtstreeks naar verwijzen. Het plaatsen van links naar deze websites of pagina’s impliceert op geen enkele wijze een impliciete goedkeuring van de inhoud ervan. Nola Fashion verklaart uitdrukkelijk dat zij geen zeggenschap heeft over de inhoud of over andere kenmerken van deze websites en kan in geen geval aansprakelijk gehouden worden voor de inhoud of de kenmerken ervan of voor enige andere vorm van schade door het gebruik ervan.

2. Bestelling en betaling

BESTELLING EN OVEREENKOMST

Na registratie kan je via je "winkelwagen" een bestelling plaatsen in de webshop.  Je krijgt een e-mail ter bevestiging van je bestelling met een samenvatting van je order. Na het betalen en ontvangen van je artikels heb je als klant 14 dagen de tijd om artikels te retourneren of om te ruilen, via de webshop of de winkel te Essen, Kapelstraat 30 bus 1. Na het verstrijken van deze termijn is je aankoop definitief en blijf je eigenaar van de gekochte artikels.

We raden je aan voorafgaand contact met ons op te nemen in geval van vragen of twijfels om misverstanden en teleurstellingen te voorkomen. We gaan ervan uit dat je jouw gegevens naar waarheid doorgeeft bij het registreren en het plaatsen van een bestelling. Foutieve of onvolledige informatie kan immers een vlotte orderverwerking en levering in het gedrang brengen. Daarnaast is het ook de verantwoordelijkheid van jou als klant om je wachtwoord vertrouwelijk te houden om misbruik te voorkomen.

BETAALMOGELIJKHEDEN

De webshop voorziet verschillende betaalmogelijkheden van bestellingen in de e shop.
Betaal je via online banking (Bancontact /Mister Cash, Belfius, ING en KBC)  dan wordt het bedrag meteen van je rekening afgehouden en kunnen we je bestelling onmiddellijk verwerken. Indien de uitgever van je kaart weigert om in te stemmen met je betaling aan ons, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen bij de levering en/of niet-levering van uw bestelling.

Online betalen in de webshop gebeurt door middel van een beveiligde transactie in samenwerking met onze partner Mollie. Je betaalgegevens en creditcardinfo worden enkel gebruikt voor de betaling en nooit vrijgegeven aan andere partijen.

PRIJSAANDUIDING

Nola Fashion engageert zich om in de webshop te allen tijde correcte prijzen weer te geven voor de te koop aangeboden artikelen. In het uitzonderlijke geval dat er abusievelijk niet-correcte prijzen worden geafficheerd, hetzij als gevolg van een technisch probleem hetzij door een menselijke fout, geldt steeds het zogenaamde 'criterium van de goede trouw van de consument'.
De verplichting van de verkoper om te verkopen tegen de prijs die in de rekken of op zijn website staat aangeduid, zelfs als die fout is in zijn nadeel, wordt afgezwakt door het criterium van de goede trouw van de consument, die redelijkerwijs moet hebben kunnen geloven dat de aangeduide prijs correct was.

3. Levering

LEVERINGSMOGELIJKHEDEN

De webshop voorziet verschillende leveringsmogelijkheden van bestellingen in de webshop. Tijdens de bestelprocedure heb je de keuze: ofwel haal je je bestelling gratis zelf af bij Nola Fashion in de winkel te Essen, Kapelstraat 30 bus 1, ofwel kies je voor levering van je artikels op een bestaand adres via Bpost. Nola Fashion is niet verantwoordelijk voor eventuele douanekosten en mogelijk bijkomende taksen, belastingen of heffingen die na de verzending door derden worden toegepast.

Bpost

Alle pakjes van de Nola Fashion webshop worden verzonden door onze partner Bpost. Een bestelling wordt uiterlijk binnen 5 werkdagen na de besteldatum verzonden. Voor het merendeel van de artikels geldt 'op een werkdag besteld voor 19 uur, volgende dag geleverd.' 
Als je niet aanwezig bent op het ogenblik dat de Bpost-leverancier je pakje aanbiedt, wordt jouw pakje standaard aan de buren gegeven en wordt er hiervan een bericht achtergelaten in je brievenbus. Indien je dit liever niet wilt, of je andere aanwijzingen hebt voor de levering, kan je deze doorgeven via de website van Bpost.

LEVERING BIJ Nola Fashion

Je kan ervoor kiezen je pakje af te halen bij Nola Fashion te Essen, Kapelstraat 30 bus 1. Deze leveringsmethode is gratis. Als je na 14 dagen je pakje niet bent komen afhalen, worden de artikels terug in de rekken gehangen. U kan steeds contact opnemen om uw reservatie te verlengen via Info.nolafashion@gmail.com of +32479724528.

VOORRADEN

We doen er alles aan om de voorraad van de artikelen in de webshop correct weer te geven. Indien ondanks onze inspanningen een artikel na bestelling toch niet voorradig zou blijken te zijn, informeren we jou als klant daar meteen over. We storten het bedrag van de niet-voorradige artikels terug op jouw rekening en bezorgen je een aangepaste factuur. Nola Fashion kan in geen geval aansprakelijk gehouden worden in geval van niet-levering van bestelde artikelen wegens stockbreuk of ontbrekende voorraad.

4. Gratis retour

Je hebt als klant het recht om af te zien van je verkoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief, binnen 14 dagen vanaf de dag die volgt op de levering van je artikels. Om gebruik te maken van je verzakingsrecht, breng je Nola Fashion hiervan schriftelijk of via e-mail op de hoogte. Hiervoor kan je het modelformulier uit Boek VI van het Belgisch Wetboek Economisch Recht gebruiken.
Na ontvangst van het retourpakket, betalen we je het totaalbedrag van de retourartikels terug. Opgelet: retourartikels dienen te voldoen aan bepaalde voorwaarden om in aanmerking te komen voor terugbetaling (zie ‘Retourvoorwaarden’).

RETOURPROCEDURE

Artikels omruilen is bij Nola Fashion geen probleem. Dit kan 10 werkdagen na ontvangst van je bestelling in de Nola Fashion winkel te Essen . Je kan je artikel in de winkel ook omruilen voor een terugbetaling of terugsturen met Bpost om jouw terugbetaling te ontvangen. Wanneer je een artikel wil retourneren stuur je ons een mailtje naar info.nolafashion@gmail.com en vul je het retourformulier in.
Retourartikels dienen altijd in de originele verpakking teruggezonden te worden.

De retourkosten zijn voor eigen rekening en worden niet vergoed.

 Wij betalen dan het bedrag terug binnen de 7 kalenderdagen na ontvangst van het retourartikel. Sale items worden niet geruild.

 

BESCHADIGDE ARTIKELS EN FABRICAGEFOUTEN

We verpakken en verzenden onze artikels altijd met de grootste zorg. Op die manier wordt de kans op schade tijdens de verzending tot het minimum herleid. Alle artikels worden voor verzending ook zorgvuldig gecontroleerd op eventuele fabricagefouten.
Indien de door ons geleverde goederen tijdens het transport werden beschadigd, niet overeenstemmen met de artikelen die op de leveringsbon vermeld staan of niet overeenkomen met de artikelen die je had besteld, moet je dit zo snel mogelijk melden en de artikelen naar ons terug sturen binnen de 10 kalenderdagen na ontvangst.
We kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor enige gevolgschade wegens laattijdige levering of niet-levering door de transporteur die de onderneming heeft aangesteld. Onze aansprakelijkheid blijft in dergelijke gevallen beperkt tot de waarde van de artikelen waarvan wordt aangetoond dat ze niet door de klant werden ontvangen.

5. Klantenreacties en aanvullende ondersteuning

Indien je de bovenstaande informatie niet begrijpt of als je opmerkingen of suggesties hebt over een bestelling of over de webshop in het algemeen, dan horen wij dat graag van jou. Neem gerust contact met ons op. Dat kan via het online contactformulier, via mail: info.nolafashion@gmail.com of telefonisch op het nummer +32479724528. We helpen je met plezier verder, binnen de werkdag mag je van ons een persoonlijk antwoord verwachten.